Powszechnie znana marka kosmetyków Oriflame rośnie w siłę mimo wciąż trwającego kryzysu gospodarczego. Widać największe problemy kryzysu, wzrost cen wynajmu powierzchni handlowych i cen surowców, nie uderzył w firmę tak, jak w wiele innych- prawdopodobnie jest to spowodowane specjalnym sposobem sprzedaży kosmetyków Oriflame przez konsultantka, które rozprowadzają katalogi wśród szerokiego grona własnych znajomych, ci znajomi z kolei wymieniają się nimi jeszcze między sobą. Zamówienia trafiają do magazynów Oriflame, a następnie ich realizacje- znów do konsultantek, które dostarczają je oczekującym na nie klientom. Rejestracja w Oriflame jest bezpłatna, nie trzeba spełniać żadnych warunków oprócz wymogu posiadania ukończonych osiemnastu lat, a podczas pracy można rozszerzać swoje kontakty towarzyskie oraz po prostu dobrze się bawić. Zarobki zależą od ilości złożonych zamówień, są wynikiem popularności, kompetencji i umiejętności handlowych konsultantki- a także jej możliwości społecznych i liczby znajomych. Taki system sprzedaży pozwala Oriflame przetrwać ciężkie czasy właściwie bez szwanku (mimo teoretycznie mniejszej sprzedaży wśród nawet najwierniejszych klientek marki, które, posiadając mniej funduszy, zamawiają tylko niezbędne kosmetyki) i z dumnie podniesioną głową i katalogiem w dłoni, nadal zajmować znaczące miejsce na rynku producentów kosmetyków.

 

poczytaj również: